רוצים לבדוק את האיכות של הקישורים באתר? לא יודעים איך עושים את זה? הגעתם למקום הנכון, קבלו את כל מה שחשוב לדעת על בדיה של איכות הקישורים.

לפי הסמכותיות של האתר
ככל שהקישור שתפנו לאתר שלכם יגיע מאתר רציני וסמכותי, כך האיכות של הקישור הזה תהיה גדולה יותר. מה זה אומר אתר רציני וסמכותי? אתר אינטרנט שממש מהווה אוטוריטה בתחום שבו הוא עוסק. למשל, אם אתם חשמלאים ויש לכם אתר אינטרנט, אתם מאד תרצו להשיג לינק חיצוני מהאתר של חברת החשמל, מפני שהוא נתפס כאתר אינטרנט רשמי שאפשר לסמוך עליו ושכל המידע שמופיע בו מגובה בנתונים ובמסמכים.
ברוב המקרים, אתרים סמכותיים כאלה נחשבים לאתרים בעלי קידום אורגני גבוה ולכן אתם מאד תרצו שהקישור אל האתר שלכם יופיע בהם. מה שכן, קחו בחשבון שאתר כמו האתר של חברת החשמל יצטרך סיבה יותר מטובה להסכים לשלב את הלינק לאתר שלכם.
לפי הרלוונטיות של האתר
ככל שהאתר שיפנה אליכם לינק חיצוני יהיה רלוונטי וקורב יותר לתחום העיסוק שלכם, כך הקישור ייחשב בעיני גוגל לאיכותי ואמין ביותר. גוגל מאד לא אוהב שעובדים עליו, בלשון המעטה, מפני שהוא לא אוהב שמאכזבים את הגולשים שלו. כלומר, גוגל מניח שאם תחום העיסוק של האתר שממנו הקישור יפנה אליכם יהיה פחות רלוונטי, כך הסיכוי שהגולש שלכם לא יקבל מענה לצרכים שלכם יהיה גדול יותר.
לכן, במידה ויש לכם אתר שמתעסק בנישה מסוימת, אנחנו ממליצים לכם לשבור את הראש עד שתגיעו לאתר הרלוונטי שבו אתם רוצים לשלב את הקישור ולעשות הכל כדי שזה יקרה. אם נמשיך עם הדוגמא של החשמלאי, אתם תרצו למצוא אתר שמתעסק בנישה הזו על מנת להפנות ממנו את הלינק ולהגדיל את הסיכוי להמרה באתר שלכם.
לפי הגודל של האתר
בסופו של דבר אנחנו יכולים לתת לכם אין ספור בקשר לאיכות הקישור שיפנה לאתר שלכם, אך אם נודה על האמת, אתם פשוט תרצו שהאתר הזה יהיה כמה שיותר גדול ועם כמה שיותר טראפיק, על מנת למקסם את היכולות של הלינק.
חשוב לציין, במקרים בהם מדובר באתרים גדולים שמסכימים לשלב את הקישור הזה, מתבטלת החובה שהאתר יהיה קשור לתחום העיסוק שלכם, כי פה הטראפיק פשוט מנצח הכל. אז אם יש לכם את ההזדמנות לשלב לינק באתר גדול ונחשב, לכו על זה ואל תחשבו פעמיים.
לפי המיקום של הלינק
על מנת למקסם את היכולות של הלינק ושהוא יפנה אליכם כמה שיותר גולשים, המטרה שלכם היא שהוא יופיע בפסקה הראשונה של המאמר. ככל שהלינק יתדרדר למטה בעמוד, כך הסיכוי שהגולש יפגוש אותו ויקליק עליו יהיה נמוך יותר. כמובן שבמידה ומדובר באתר גדול מאד, אתם יכולים לעשות הנחה בעניין הזה אבל לפחות הכל הקשור ללינקים בתוך מאמרים, השתדלו שהוא יופיע כמה שיותר למעלה.
לפי כמות הקישורים לאתרים אחרים
נפתח בשורה התחתונה – ככל שהאתר מספק יותר קישורים למקורות אחרים שהם לא אתם, כך הסיכוי שהקישור שלכם יהיה אפקטיבי הוא נמוך יותר. מדוע? מהסיבה הפשוטה שאתם נאלצים להתחרות עם יותק קישורים והסיכוי שיקליקו דווקא עליכם הוא נמוך יותר.
לכן, לפני שאתם ממהרים להתלהב מזה שיש איזה אתר שהסכים לשלב את הלינק שלכם, בדקו מה כמות הקישורים שהוא כבר נותן לאתרים אחרים והאם יש בכוונתו להוסיף עוד המון קישורים כאלה בעתיד.
לפי משך הזמן שהקישור יופיע
לפני שאתם ממהרים לשלב קישור באתר חיצוני, אתם צריכים להקפיד ולברר מה הולך להיות אורך החיים שלו. אם אתם לא מצליחים להשיג תשובה ברורה לשאלה הזו, הדליקו נורה אדומה וקחו בחשבון שהקישור הזה הולך לרדת לאחר זמן מה. סתם כי זה חבל עבורכם שעמלתם קשה על מנת שהלינק הזה יופיע באיזה שהוא אתר.
על פי מקוריות הדף
כשאתם משלבים לינק במאמר למשל, אתם חייבים להקפיד ולבדוק שהמאמר הזה מקורי ושלא מדובר בתוכן משוכפל חלילה. במידה ואכן מדובר בתוכן משוכפל ולא מקורי, הקישור שלכם יהיה פשוט חסר ערך מכיוון שגוגל מעניש עמודים כאלה ולא מקדם אותם.
כיום יש מגוון כלים חינמיים לבדיקת מקוריות של תוכן, אל תפסחו על השלב הזה. זה נכון שאתם לא נענשים מכיוון שהתוכן לא שייך לכם, אך זה לבטח יפגע באיכות של הקישור שלכם ואתם פשוט לא תפיקו ממנו את המירב, כך שחבל על העבודה הקשה שלכם.
לפי דירוג הדף בגוגל
בסופו של דבר המטרה שלכם היא לשלב את הקישור בדף שכבר מדורג בגוגל, זה כמובן יעלה משמעותית את הסיכוי שיותר ויותר גולשים יגיעו אליכם. במידה ומדובר בדף שלא מדורג מבחינת גוגל, ייקח הרבה מאד זמן עד שהאפקטיביות של הקישור תבוא לידי ביטוי. אגב, אם זה לא מפריע לכם ואין לכם שום בעיה “לשלם” את המחיר הזה, לכו על זה.

